Barnbidrag!

Idag är det den 20:e och vi alla mammor vet vad som sker då. Jo en liten summa pengar kommer in på våra konton som ska gå till mat, kläder och dylikt till våra älskade barn. Men där är en sak jag INTE förstår. Hur i helvete kan dom få för sig att 1050kr ska räcka till detta? Har man pengar för övrigt som man kan änvända till detta oxå så självklart att dom räcker, men tänk dom mammorna som INTE har så det räcker. Förjävligt tycker jag. vad tycker du?


Barnbidraget får denna månaden stanna kvar på kontot. Har dock beställt ett par nike skor till ebba via deras hemsida! Dumt men dom va himmla söta tyckte jag och inte så dyra som ett par nike skor brukar vara. 250kr faktiakt. Ska handla en ordentlig mössa till lillafisen oxå på P.O.P. dom är toppen bra. Kostar därefter men dom håller länge och är i bra kvalitet!

Idag händer det nog inte allt för mycket. Ska ta mig ut med hunden. Försöka röja upp här lite efter mannen som är expert på att lägga saker runt omkring sig vilket kan göra mig fruktansvärt irriterad. Finns säkert dom som tycker det är helt onödigt att bli irriterad över men. Nä ordning och reda sen kan man slappna av!
Vi ska nog ta oss ner till svedala en sväng idag och hälsa på Sanna och tilda. Kanske en sväng om in till Emma och Alma som undrade om vi inte skulle dricka kaffe en dag.

Till helgen startar projekt NR 2 här hemma. Diskbänken och kaklet ska bytas. Så jag har fått ett uppdrag att finna ett kakel jag vill och tycker är fins.
Några förslag på var jag kan se mig efter det?


Ibland blir jag rädd när jag läser, är det mig det står om? Men varför, jag har väl inte gjort något?

Kommentarer
Postat av: malin

vad inte rädd...ta inte åt dig...absolut inte till dig! Ses kanske hos emma sen!

2009-10-20 @ 09:30:13
Postat av: sofie & liam

Förstår inte heller hr dom pengarna ska räcka. Det är väl baratänkt som "lite" hjälp. Men ett barn kostar ju mycket mer än så. Framförallt när dom växer så dom knakar. Då behövs det något nytt varje månad :S



Har inget bra tips var du kan hitta kakel. Men lycka till, du hittar säkert något fint =)

2009-10-20 @ 10:42:48
URL: http://liampromsriadelsgard.blogg.se/
Postat av: Josefine

Man blir nog aldrig nöjd med barnbidraget.Det är ju förstås inte till för att försörja barnet helt, utan bara ett bidrag, men man får ju klaga på det ändå...



Jag får bara lägstabeloppet i ersättning men vi klarar oss bra på en lön ändå. Man får prioritera. Vi bor billigt och litet. Pengarna räcker till husrum, mat och andra nödvändigheter. Och ibland till onödigheter med. Sen är jag lite snål, och det hjälper kanske till en del..



Hoppas allt löser sig!

2009-10-20 @ 21:35:47
URL: http://[email protected]
Postat av: Elli

Jag tycker att har man inte pengar så det räcker så ska man inte skaffa något barn i heller... Man ska kunna leva bra och inte vara rädd för att pengarna ska ta slut i mitten på månaden!

2009-10-21 @ 13:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0