julefint

Nu är här julfint i huset<09 <gardiner upphångde, stakar frammsatta och tomtarna på plats, nu fattas bara granen och den ska huggas har jag fått besked av mannen min.
Har haft en mysig dag, ebba vaknade runt åtta, vi gjorde oss iordning och begav oss till öppna förskolan. Blev massor av bus och resulterade i en väldig trött bebis.
Körde hem och böejade julstöka, ebba sov i vagnen. Begav oss mot trelleborg för att hämta fia. Sedan körde vi till Malmö för en runtur på ekohallen. Köpte en julgransfot och två par röda julgardiner till storarummet. Sedan körde vi till anderslöv för en fika med fias mamma. Alltid lika mysigt att komma dit
Sedan körde vi vidare hem till oss och lagade en god middag. Kycklingfile blev det.
Och nu sitter jag här, trött och glad. Dotterna sover för natten och jag ser "mammas pojkar". Blir sedan Glee efter det.

Jobba i morgon. Bio med mannen på lördag och mys på söndag!
Blir inget törringen men jag vill så gärna.......

Fått tid till ebba att vaccinera henne mot svininfluensan. Oj vad jag tycker det är jobbigt. Ska jag eller inte. Fick höra idag att det är 12 personer som dött efter de fått vaccinet och tre som dött utan. Det gör ont i mitt mammahjärta. Men jag väger för att ge henne den ändå. Vill ju skydda henne från att bli sjuker.

Hur ser er helg ut?
Ska du/ni vaccinera era barn?????

Kommentarer
Postat av: naddie - mamma till finaste prinsessan!

vi kommer också vaccinera Ariella! I slutändan känns det som det enda rätta. Har flera vänner vars småttingar blivit vaccinerade i förra veckan som enda reaktionen var lite trötthet..



man ska göra det man känner för och inte låta alla andra bestämma! =)

2009-11-26 @ 21:26:24
URL: http://naddiegoespublic.blogg.se/
Postat av: Mad

Hej!

Vi vaccinerade Wincent. Vart har du hört det där? Dem uppgifterna stämmer med största sannolikhet inte. Små barn drabbas hårdare av influensan. Jag resonerade så att jag hellre har skyddat honom än att han blir sjuk i svininfluensan och jag har tackat nä till något som kunde skyddat honom.



Men lyssna till va din magkänsla säger. Du som mamma vet bäst.

2009-11-26 @ 21:47:36
URL: http://mamamad.se
Postat av: Nettan

Men gumman det stämmer inte...12 personer har dött då de inte tagit sprutan medans det första dödsfallet av sprutan kom igår!

Du gör rätt beslut det vet du och vi båda vet att du kommer att vaccinera henne hahaha.

Inget Törringe?? Jag som kanske tänkt komma=( Puss

2009-11-27 @ 07:05:05
URL: http://blackbaccra.blogg.se/
Postat av: sofie & liam

Vi ska vaccinera Liam, för att han inte ska bli dålig. Både jag & mannen min har ju gjort det, så för oss är det enda rätta.

2009-11-27 @ 20:48:29
URL: http://liampromsriadelsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0