ovisshet om när?!

När mörkret faller på och tröttheten kommer blir blicken svart och frustrerad! Vad ska man göra? Att sova och vila på dagen fungerar ej, är lika trött iaf. Jag kämpar mig in i det sista tills det nästan brister. Vad ska jag gör. snälla hjälp mig. Varför skulle allt detta hända mig på en och samma gång? En förlossning som inte blev som den skulle, sjukdom när man kommer hem. Deprission, ångest. Ångesten kryper längst benen på mig under dagarna då jag kan sparka undan den men när natten faller på kryper den upp över öronen och håller sig kvar tills dagen kommer åter. Jag mår inte bra. Snälla hjälp mig vad är det som är fel. Varför blir allt så¨fel? När vi nästan kommit upp i toppen så rasar allt samman med en väldig fart.

Är jag en dålig mamma?

Kommentarer
Postat av: sofie & Liam

Tror inte att du är en dålig mamma, absolut inte.

Men ibland kan det bli så, om man kanske målat upp en bra/fin bild av hur förlossningen skulle bli & hur det skulle bli när man kom hem tre. Jag tror att det är lätt att man mår väldigt dåligt om det inte blir som man tänkt. Därför är det bästa att bara ta en dag i taget. Ha inga måsten mer än dig själv & ebba. Va bara hemma, lär känna henne.

Det finns folk att prata med, det är bara att ringa KK och förklara din situation.

Hoppas att det löser sig.

kram fån oss.

2009-03-12 @ 10:25:19
URL: http://liampromsriadelsgard.blogg.se/
Postat av: Mad

Gumman! Det är tufft i början! Det är normalt att känna sig trött och utmattad! Du är ingen dålig mamma! Men om du känner dig deppig gumman, så måste du prata med någon! Oavsett om du vill prata med mig, Malin, din mamma eller någon professionell! Men du måste våga prata om hur du känner..Utnyttja alla runt omkring dig som kan ställa upp..Kompisar och familj. Låt dem passa Ebba så du får egentid, sova..



Trots att förlossningen inte blev som du tänkt kanske, så är hon ju här nu! Ert underbara fina mirakel! Lägg som Sofie skriver inte för stora krav på dig själv! Ta varje dag som den kommer. Tillåt dig själv att vara trött, att sova när hon sover. Skit i disken och dammsugningen. Jag vet hur svårt det är men man måste!



För visst är det mycket som händer när man blir mamma! Både kroppsligt och psykiskt..



Min telefon är ALLTID på! Ring och prata med mig om du vill! Massa kramar

2009-03-12 @ 10:53:11
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Anonym

Se dig absolut inte så en dålig mamma. Så ser alla förstföderskor det, då man är ovetandes om allt. Det tar ett tag innan du känner igen skriken och vad hon vill.

Det du behöver är att vila. tänk i stället tanken "Wow, jag är faktiskt mamma, jag klarade det " Ta en dag i taget och var stolt över vad du åstadkommit. VÅGA ta hjälp av andra, det måste man. Samtidigt som Ebba känner av din trötthet, ångest och stress. Kan det vara bra för henne att möjligtvis vara i en lugn famn om du känner dig ner just då. Sen hittar man just sina trick för sitt barn. Lyssna på andras råd, så hittar du dina egna för att vardagen skall fungera. Men viktigast, våga ta hjälp och var stolt!

Kram och lycka till

2009-03-12 @ 11:25:09
Postat av: Anna

Håll ut. Min vännina på jobb sa att det är hemskt att på alla kurser och alla man pratar med pratar om förlossningen och tiden innan. Alla glömmer bort tiden precis efter för den vill man inte prata om för att den är hemsk. Det blir bättre, du måste hålla huvudet högt och tro på dig själv, du bara måste, för dig själv, för ebba och mickes skull. Du klarar detta. Känner du dig ensam så ring någon barnmorska, dom vet också hur det är. Du är inte ensam, och tro inte att du är en dålig människa eller mamma för det är du med all säkerhet inte. Håll ut! Bättre tider är på väg!

2009-03-12 @ 11:43:22
URL: http://anushka.blogg.se/
Postat av: Nettan

Usch gumman! Det är jobbigt, det ska vara jobbigt. Det kommer att göra dig till en starkare person och du är en bra mamma, det har du i dig! Finns här gumman, bara ring! Puss

2009-03-12 @ 18:54:01
URL: http://blackbaccra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0