Borta bra men hemma bäst!

I Torsdags natt klo9ckan två vaknad ebbisen och ville ha mat och få en ny blöja. Sagt och gjort. Satt och möss en stund medans pappa lastade ut det sista i bilen. Vi skulle ju göra vår första "resa" med ebba. Till Västerås bar det av. hem till Malin och kim för en hel weekend. Vår tur va som vanligt på vår sida....INTE alls. Det ös regnade när vi väl kom i bilen klockan 03.00. Och det regnade jätte mycket hela vägen upp till helsingborg där det sen övergick till snö. Snöstorm vill jag nog säga. Det blåste och snöade. Jag började att köra men vi kom snabbt fram till att det aldrig skulle gå för då hade det tagit evigheter att ta sig till västerås. Micke blev utnämnd chafför=) jag satt och va spännd i baksätet.

Vi va framme hos malin och kim efter tio timmar i bilen, inkl stopp för matning och blöjbyte samt bensträckare.


Kim kom hem klockan sex från sitt jobb och då käkade vi god kasslergryta jag tagit med mig. Innan dess åkte jag och malin och ebba och hälsade påmalins faster tina=)
Det blev gottis på kvällen men kvällen varade inte speciellt länge. Halv tio låg vi nerbäddade och skulle sova.

Vaknade jätte tidigt med ebba, klockan sex skulle vi gå upp tyckte hon. Och det gjorde vi=) Dagen bjöd på ett stads besök i Västerås i hopp om att finna tärnklänningar till mina flickor på bröllopet. Dom kan inte gå nakna direkt.

Kvällen kom och vi åt fläskfilé gryta med pasta alt. bakpotatis. MUMS=)

Senare på kvällen spelade jag och malin canasta, gjorde vi alltid i skolan. ALLTID sen åt vi massa goda ostar och skrattade, som förr=)

klockan halv elva i morse satte vi oss åter igen i bilen och körde hem, denna gången tog det endast 7 timmar=) Går alltid fortare hem.

Nu är vi hemma och mammas bebis sitter i bärselen och sover, Mysigt värre!


Kommer bilder






Kommentarer
Postat av: Josefine

Nej, det var inte så farligt faktiskt. Men jag vaknade flera gånger under natten och undrade om inte Gibbe skulle vakna och ha mat snart. Men han var ju itne hemma...=) Fast det var skönt när han kom hem igen!

2009-03-30 @ 14:56:47
URL: http://finelinan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0