orkeslös

Har jobbat mycket denna helgen, närmare bestämt ca 36 timmar! Så jag har väl rätt till att vara orkeslös. Har vilat lite nu på eftermiddagen med ebba och det va väldigt skönt. Ska förhoppningsvis inte jobba igen förrän om två helger. Skönt att komma ut lite i arbetslivet trots att man är hemma och är mamma ledig. Men man hinner sakna och verkligen känner hur mysigt det är att vara mamma, hur underbart det är att vara mammaledig.

Min lilla flicka börjar bli stor.
Börjat äta gröt, puréer, majskrokar. Jag hon vill helst av allt stoppa allt i munnen! Ligga ner när hon är vaken är ingen hit alls. Hon ska gärna sitta, stå eller bli buren. Det sista allternativet blir det om inte något av de andra passar damen. kan inte springa rint och bära på henne hela tiden. Gåstolen är rolig, hoppgungan är väldigt intressant och även att sitta i sin tripp trapp stol vid köksbordet är roligt. Hon pratar massa bebisspråk, ett hopplöst språk att förstå sig på=) men jag försöker. Inbillar mig ofta att "mamma" kommer från munnen=) Men det är nog mer bara en inbillning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0