Verkligheten kommer ikapp

Ja dagen blev inte riktigt som planerat. Den blev som den va planerad fram till vi va färdiga på föräldrarutbildningen.
En telefon ringde konstant undertiden. Tänkte att nä min kan det inte vara den har jag stängt av.
MEN det va min telefon som hade ringt.
Det va mamma som hade ringt flera gånger.
Trodde först att hon va otålig av att få åka till IKEA men så va inte fallet.

Mormor hade fått åka in akut till sjukhuset i natt.
Blev helt kall i kroppen och jätte rädd
Saken hör den till att min mormor är svårt lungsjuk.
Så jag åkte med micke till stan där han släppte av mig. Träffade upp mamma och vi lteade oss fram till mormor.
Usch hon såg verkligen inte alls ut till att må något vidare=(

Fick nycklar till hennes lägenhet så vi kunde åka dit för att mata katten och plocka ihop lite kläder. Stackars katten får vara ensam en natt till=(
Mormor ska ligga kvar på sjukhuset några dagar, så vi får hoppas att det blir lite bättre så att hon får åka hem..

Hon ringde i förrgår och jag svarade inte. tänk om jag svarat då kanske man kunde hjälpt till lite innan.
Hädan efter så ska jag svara var gång hon ringer. vet aldrig om det kan ha hänt något. Jag har dåligt samavete om samtidigt kom verkligheten ikapp mig. Din mormor är sjuk och behöver vår hjälp.
Mamma och pappa åker till Indien på måndag så det är jag och min syster som får ta och se till mormor lite extra när dom är borta. Jag är ändå bara hemma.

Kommentarer
Postat av: naddie.

vad skoj att jag av någon märklig anledning råkade klicka mig in här :P



Världen är allt bra liten!



Hoppas allt är bra med er och att det inte var allvarligt igår när du fick rusa iväg till sjukhuset pga. din mormor.



kram nathalie (från föräldrarutbildningen)

2009-01-28 @ 11:05:14
URL: http://naddiegoespublic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0