Att bli mamma.........

Det skrämer mig väldigt, tanken på att snart bli mamma. Likså är jag så ivrig över att få bli mamma. Känslorna snurrar rundor i kroppen på mig. Dagen närmar sig med stora steg. Den 27 februari är vårt lilla mirakel beräknad och så vitt jag vet är det inte mer än 49dagar kvar. Fatta 49 dagar. det går fort.

Vad är avklarat so far:

Ebbas rum är fix och färdigt med sitt lila tema, skötbordet är på plats och fylt med innhåll, sängen är ihop skruvad och bäddad, musikmobilen hänger ovanför och likså en lampa med mysbelysning (den är placerad i vårt sovrum).
Alla henna kläder är tvättade, nervikta och inlagad i en stor vit byrå. Barnvagnen är hem hemtaä, den är oxå bäddad=).
Hon har till och med en "soffa" på sitt rum som i första hand är tänkt till Mig och henns pappa.

Födselplanen är skriven och ska ner i BB- väskan som oxå är packad och nästan klar. HOPPAS jag.

Det som återstår att inhandla och fixa nu är:
* Ammningslinnen
*Ammningströjor
* Ammnings BH
* En lila matta till Ebbas rum
* Stativ till badbaljan (kan vara bekvämt för oss som föräldrar då vi inte har badkar utan bara duschkabin, slippa börja sig ner)

MEN där kommer säkert fler saker vi kommer på som inte vi har och som vi känner att vi behöver till henne.

Kommentarer
Postat av: Mad

sista tiden flyger fram! ta vara på den gumman!

2009-01-09 @ 12:23:16
URL: http://madelainef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0