Pengar är INTE hela världen

Har sovit som en kratta i natt. Ont i hela kroppen har jag. Så nog är jag trött idag. Jo det får jag nog säga att jag är. Solen skinner där ute, men det blåser små jävlar. Ska försöka mig på en promenad med Enzo nu på förmiddagen så man får sin dagliga motion och han behöver en runda. Tråkigt att gå med sin boll i trädgården ju.


Det märks att man går hemma nu. Inkomsterna är märkvärdigt lägre än innan=( Har skaffat oss ett gemensamt konto vilket känns jätte konstigt, men vi ska försöka. Mikael tycker nog inte det är lika jobbigt som jag för han har ingen koll. Han litar på att jag tar hand om ekonomin. Och jag har kommit fram till att jag är ingen hejare på det. Som tur är är det en kort månd. Känslan jag har beror nog på att jag köpte faktiskt en bil denna måndagen så där försvann några tusenlappar. Men som sagt pengar är inte hela ens liv. Men man är tyvärr väldigt beroende på att man har pengar. Så man kan äta och leva. Bor man som vi måste det finns pengar till bensin, annars sitter vi fast här ute i vår kohage=) Och jag är inte direkt intresserad av att GÅ in till svedala för att se Gå tillbaka, hur skulle det sett ut om vi skulle storhandla mat en dag... nej nej..Så pengar till bensin och mat måste man ha. Varesig man vill eller ej. Sen kommer där snart en plutt till. Henne sparar vi till varje månda, likaså till oss själva. Hon behöver oxå mat, kläder, Blöjor. Ja som sagt pengar behövs till mycket men det är INTE hela världen. Eller har jag fel????

Kommentarer
Postat av: sofie & Liam

Pengar är tyvärr väldigt mycket...:(

Vart är det ni bor?

2009-02-02 @ 13:06:49
URL: http://liampromsriadelsgard.blogg.se/
Postat av: Josefine

Pengar är inte hela världen, men väldigt mycket. Jag har inte haft någon inkomst varesig december eller januari så jag har verkligen fått leva på min kära sambo. Det känns verkligen inte bra. Jag väntade mig dock ett litet sångarvode nu i slutet på januari, men det har inte dykt upp av någon konstig anledning vilket innebar att jag inte kunde betala de få räkningarna jag har. Då får jag panik och ångest. Fick ta från mitt sparkonto, och det är INGET kul... Usch, tänk om allt bara var gratis och man slapp allt bry med pengar. Härligt!

2009-02-02 @ 17:43:52
URL: http://finelinan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0