En tripp till Ystad

Jo det blev så idag. efter många tankar och många men så bestämmde jag mig för att ringa dit i morse.
Kändes nämligen som att jag hade vatten avgång igår kväll, två små skvättar och även idag. Idag kom oxå värken. Rinde ner till BB och dom sa att jag skulle ta det lugnt, göra det som jag planerat för dagen för att sen komma in på eftermiddagen.
Sagt och gjort. Det blev på hälsning på jobb, en lång runda med vovven, en lekstund för vovven med grannens hund. Hem och väcka maken för att äta lite, mat måste man ha. Därefter in med allt som ska med om det skulle komma bebis i bilen, och avfärd till Ystad BB.

Dom är så trevliga och tillmötesgående nere i Ystad. Blir lugn när man kommer dit.
Fick CTG apparaten kopplad på magen och nog fans där en bebis där inne=) Hade några värkar som registrerades men bara fyra på en halvtimme. 7 minuter emellan varje. Barnmorskan kunde inte avgöra om det va vatten som hade kommit så en läkare fick komma och mäta mängden fostervetten i magen. 16cm. Vilket va bra och helt normalt. Kunde finnas ett litet lekage uppe på livmoderns överkans, där bebisen trycker som mest som gör att det rinner till ibland. men vi skulle vara lugna.

Så hemma igen och nästa gång det blir avfärd till Ystad BB är om vattnet verkligen har gått eller om jag har värkar delux=) Innan dess kunde vi vara lugna=)

Har en riktigt liten lurifax där inne i magen. Som en vän sa till min "hon är som sin far, hon vet inte om har skitit eller om hon ska skita" =) Jag håller med du...........=)


Så idag är det 10 dagar kvar. 1 dag kvar till Mamma och Pappa kommer hem (ska hämta dem i morgon kl 13.00) =)
Hundkursen är inbokad
Naglarna ska byggas
BM besök ska göras.
Allt är som det skulle, ingen förändring. Stumpan hon ligger fortfarande och jäser lugnt i mammas mage och säger, jag väntar ett tag till mamma, här e så varmt och skönt inne=)

Kommentarer
Postat av: Nettan

Då låter det ju som att det snart är dax =) Det kommer att gå jättebra gumman, du ska inte va orolig! glöm inte att höra av dig när hon har kommit så att jag kan komma och grattulera dig! Puss

2009-02-18 @ 16:40:57
URL: http://blackbaccra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0