hon är gnällig till tusen

dotter är inne i någon slags fas just nu. Hon är gnällig, ¨hon klänger, är tjurig, kan inte sitta själv utan ska helst vara in under hunden på mig ALLTID.  Är det en tillväxtfas?, tänder? eller bara allmänt på dåligt humör hela tiden?
Jag blir snart tokig.......sliter mig i håret när det börjar bli jobbigt. Låter kanske hemskt men det ska bli skönt att jona tors, fre, lör och sön denna veckan. Och jag längtar till det är dax att börja jobba på riktigt. Jobbigt att lämna ebba men samtidigt skönt.

Jag ska INTE ha fler barn.....Jag älskar min dotter mer än något annat, jag ångrar henne aldrig men jag kan säga rakt upp och ner att det räcker med en unge. INTE två.........jag är inte byggd som mamma att ha två. Jag behöver min tid. Den tiden kan jag få med bara ett barn. Kan inte få den med Två....Säga vad man vill men inte jag!!!!

Nu börjar klockan närma sig sju och det är nu allt är som jobbigast....Hade vi bott mer cntralt med promenad möjligheter hade jag satt ebba i vagnen och gått en runda....Men nu har vi inte det och då blir allt JÄTTE jobbigt!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Gibson är också inne i någon gnällfas. Han är precis som du beskriver Ebba. Nu är han förkyld, igen, och jag tror det är någon tand på gång för han tuggar på allt.



Vi bråkar dessutom när han ska äta. Han har blivit så besvärlig med maten. Bäst går det när han inte fått äta på 4-5 timmar. Kanske får han för många mål, jag vet inte. Vi ska prova med att bara äta var fjärde timme och se hur det går. Alla våra rutiner med sovning kommer antagligen gå förlorade, men något måste göras! =)

2009-12-15 @ 19:56:16
URL: http://finelinan.blogspot.com
Postat av: sofie - mamma till underbara Liam

Jag kände också så innan. Men börjar ångra mig lite, inte det att jag är bebissugen på något sätt alls, men jag tänker på Liam. Måste vara skit tråkigt för honom att vara ensam barn. Iochför sig vet han inget annat. Men tror ändå att man behöver ett syskon att leka & fightas lite med ;)

2009-12-15 @ 21:07:16
URL: http://liampromsriadelsgard.blogg.se/
Postat av: Josefine

Vi försöker iallafall ha fasta tider när Gibson ska äta. Eller inte när han ska äta, men fasta tider mellan målen så det inte går för långt. 3-4 timmar är lagom för Gibson. Han hinner inte bli gnällhungrig då, utan bara lite hungrig så han äter ordentligt. Jag tycker det är viktigt med rutiner och fasta tider och försöker så gott det går. Men ibland får man bara låta Gibson bestämma allt...

2009-12-16 @ 14:21:08
URL: http://finelinan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0