Trädgårdsgöra!

Det är mycket som ska skötas när man har en gigantisk trädgård! Klippa gräset, luka ogräs vattna blommor, så blommor!
Idag har jag gjort en hel del. Har skapat mig ett trädgårdsland bakom förrådet. Har även gjort en ny rabatt på baksidan vid uteplatsen.

Har sått solrosor, morötter, spenat, och någon form av sallad. kan ej komma ihåg vad den hette=) känner mig väldigt kreativ. Nu ska det bara skötas oxå. Hoppas att där blir något av det med.

Ebba har varit med ute och sovit i vagnen, hon sover bäst och längst i sin vagn utomhus.
Nu ska jag sätta mig ner och koppla av en stund innan Ebba vaknar för det lär hon väl göra nu snart. har sovit sedan tio. Älsklingen är på jobb men jobbar bara halv dag idag så han är hemma tidigt förhoppningsvis.

Vi va i trelleborg igår och kollade ut slippsar och skjorter till grabbarna inför bröllopet, fick till en bra deal med butikschefen. Körde sen in till Engelbrektsboden och handlade en kostym till mycket. Skit snygg va den. Så det rekommenderar jag skarpt till den som behöver ny kostym. Engelbrektboden har snygga och billiga. Vi betalade 755 kr för en kostym inkl ett snyggt skärp. Ska man bara använda den enstaka gånger så är det bra kvalitet. Men änvänder man den dagligen så ska man inte handla den där. Lägg då lite mer pengar. Det dubbla iaf ska dom ha på Dressman och vår budget inför bröllopet håller inte för det. Har kostat mer än vad vi räknat med!

Nu ska jag så smörgåskrasse i en korg som jag ska ha på köksbordet. Kan katterna smaska på=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0