Helgen som passerad

Det gick fort, som vanligt. Tiden går så himla snabbt när man har bebis. Dagarna bara springer förbi en. Igår Bestämmde sig min lilla flcika för att nu ska jag vakna och då va kl 04.30. NEJ sa mamma inte en chans att vi ska vakna nu. Vi kan väl sova till halv sju iaf. Jag somnade lite halvt men ebba va klar vaken och somnade inte förrän kl va halv elva då det va dax att åka en tur med vagnen.
Jag och min mamma och farmor var nere i folkethus där dom hade barnloppis och den stora plånboken va med. Mamma och farmor fyndade hur mycket som helst. Massa leksaker och massa kläder. Mycket fint och tack så mycket.
Sen bar det ner till sportaffären ´där jag fick ett par nya puma skor av mamma. Vita och rosa va dom, skit snygga och dom matchar min nya vita jacka vi köpte här om dagen. Så tacksam för att mina föräldrar hjälper till med sånt för jag är s snål mot mig själv. Handlar aldrig till mig själv utan det är micke och ebba som får.
Sen gick vi hem igen och det känns verkligen i hela min kropp att vi va på lång promenad.
Idag är min älskling iväg och fiskar med kristoffer och jocke. Dem ska åka med tumlaren, en båt=)
Så han är borta hela dagen. Det blir besök hos mormor och morfar idag igen ebba=)
Äta middag där och så ska vi till stan. Pappa ska bjuda på en bil på motormässan!

Nu ska jag ta itu med allt ny inköpt och packa upp det, tömma diskmaskinen, bädda sängen och duscha. Gjort på en timme=) Märks att man blivit mamma. Hinna med så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt!

Kommentarer
Postat av: Mad

Visst blir man en expert på att göra saker snabbare än superman..man blir en supermom!!

2009-04-19 @ 10:41:40
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Nettan

Känner igen det där att man alltid handlar till barnen och mannen men inte till sig själv och din man precis som min är väll inte jätte duktig på att handla till dig??=) Puss

2009-04-19 @ 12:14:21
URL: http://blackbaccra.blogg.se/
Postat av: josefine

Det går fort när man har roligt! Det har du väl lärt dig sedan du var liten...=)



Ny vecka, nya tag! Vädret verkar lovande, iallafall idag. Så nu ska vi ut och njuta. Hoppas bara det håller i sig. Ha en härlig dag! Kram

2009-04-20 @ 09:24:11
URL: http://finelinan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0