Barnbidrag

Fler än jag som anser att barnbidraget inte räcker till. Tänk på de som har två barn. Det är i och försig ett bidrag så det är väl kanske inte meningen att det ska räcka till allt. Men 1050kr är inte så mycket pengar idag. Ett pkt blöjor går runt hundralappen och uppåt, välling likaså! Kläder är inte heller billigt. Nä jag säger bara att höj bidraget iaf 1500kr.

På tal och barnbidrag, igår kom det. Den 20:e varje månad sätts det inte 1050kr på mitt konto. Min dotter växer så det sprackar så jag, nettan, kian och ebba begav oss till jägersrocenter. Blev inhandlat några plagg iaf. Lite somrigt med tanke på att det faktiskt snart är sommar=) Blöjor och välling inhandlas i samband med vår månads inhandling. Tänkte ta mig ner till sbedala och gå in på barnkammarn och se vad dom har att erbjuda i strumpväg och även strumpbyxor. Ebba har ETT par strumpbyxor så vi får inhandla iaf ett par till!
Får besök idag, Cindy (mickes kusin) kommer hit. Trevligt med trevligt sällskap.
Älskalingen jobbar som vanligt. Hade faktiskt oxå velat jobba, ska nog prata lite med min chef. =)

Ebba sov hela natten i natt med, så skönt=) Hon somnade vid nio snåret och valde att vakna runt halv sex. Somnade i vår säng för en stund sen igen=) Min dotter, min ljuva unge. Mamma älskar dig så hjärtat spricker. Får ett stort leende när jag tittar på henne varje morgon! Mysiga unge! Du förgyller min dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0